Πέμπτη 20 Μαρτίου 2014

The Elder Scrolls V: Skyrim


Όσα καταγράψαμε στην Gamescom από το πολυαναμενόμενο RPG της χρονιάς.
Το The Elder Scrolls V: Skyrim παρουσιάστηκε στην Gamescom από τους developers της Bethesda. Όπως και στην E3, έτσι και εδώ, είδαμε μία μείξη από gameplay videos. Η διαφορά με την E3 ήταν ότι αφενός εδώ η παρουσίαση διεξήχθη απ' τον ομιλητή στα Γερμανικά με ελάχιστους αγγλικούς υπότιτλους στο βίντεο (σ.σ. κάτι που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο στην Gamescom και καταντάει εκνευριστικό) κι αφετέρου δεν υπήρξαν μεγάλες διαφορές από την E3, πέρα από κάποια επιμέρους στοιχεία τα οποία οι προγραμματιστές δεν ανέφεραν στην έκθεση του Λος Άντζελες.
Gameplay
Ας κάνουμε λοιπόν μια ανακεφαλαίωση των όσων είδαμε. Το σενάριο διεξάγεται στο Skyrim, μία βόρεια επαρχία της περιοχής του Tamriel (σ.σ. στο Oblivion βρισκόμασταν στην επαρχία του Cyrodiil). Για άλλη μια φορά έχουμε πλήρη ελευθερία στην εξερεύνηση της χώρας. Υπάρχουν τα quests της βασικής ιστορίας, αλλά και τα προαιρετικά, τα οποία συναντάτε από τυχαίους NPC. Η αλλελεπίδρασή σας μαζί τους είναι κι εκεί ελεύθερη. Μπορεί για παράδειγμα να είστε φιλικοί απέναντί τους ή ξαφνικά να σας την "βαρέσει" και να αρχίσετε να σκοτώνετε και να lootάρετε. Στη χώρα θα βρείτε επίσης ουδέτερους χαρακτήρες, όπως γίγαντες ή μαμούθ, που περιπλανώνται χωρίς να σας πειράζουν. Αν τους χτυπήσετε τότε θα στραφούν εχθρικά εναντίον σας και θα ξεκινήσει αμέσως η μάχη.
Στο Skyrim η ελευθερία δεν σταματάει εκεί, καθώς συναντάμε για άλλη μια φορά πλήρες character customization, ώστε να διαμορφώσετε τον χαρακτήρα σας όπως θέλετε. Το ίδιο και στο σύστημα μάχης. Εσείς διαλέγετε αν θα παίξετε με κάμερα πρώτου ή τρίτου προσώπου. Προφανώς στα spells και το τόξο θα βολεύει η κάμερα πρώτου προσώπου ενώ στις melee επιθέσεις η κάμερα τρίτου προσώπου.
Στα spells μάθαμε περισσότερες πληροφορίες, καθώς είδαμε μερικές νέες κι εντυπωσιακές μαγείες. Ο συνδυασμός τόσο συγκεκριμένων spells, όσο spells και melee επιθέσεων, μπορεί να αποδειχθεί πραγματικά θανατηφόρος για τους εχθρούς σας. Σκεφτείτε π.χ. ότι εξαπολύετε ένα frostbite spell και παγώνετε τον εχθρό. Ακολούθως, μπορείτε να τον πλησιάσετε και να τον καρφώσετε προκαλώντας του έξτρα damage. Όσο για τα υπόλοιπα spells που είδαμε η λίστα είναι ατελείωτη. Θα έχουμε fireballs, healing spells, disraction και illusion (αποπροσανατολισμός των mobs), absorb spell, το slow time που καθυστερεί τους εχθρούς, το storm call που προκαλεί αστραπές κ.ο.κ. Επίσης, τα δύο χέρια σας είναι ελεύθερα να κάνουν ότι θέλουν. Αν δεν χρησιμοποιείτε Two Handed Sword ή τόξο, είστε ελεύθεροι να έχετε ένα spell στο κάθε χέρι ή στο ένα χέρι spell και στο άλλο One Handed Sword. Είδαμε για παράδειγμα τον χαρακτήρα μας να αμύνεται με το Circle of Protection στο αριστερό χέρι και να επιτίθεται με το Chain Lightning στο δεξί.
Το HUD του παιχνιδιού παραμένει λιτό, καθώς περιέχει μόνο τις απαραίτητες ενδείξεις. Δηλαδή το health και το mana σας, καθώς και την πυξίδα. Από εκεί κι έπειτα, ανοίγετε αν θέλετε manually το inventory ή τα skills σας για να δείτε τις πληροφορίες που θέλετε. Ανά διαστήματα φυσικά σας εμφανίζεται η γνωστή ένδειξη ανόδου του skill που χρησιμοποιείτε την δεδομένη στιγμή. Τα skills ανεβαίνουν σε γενικές γραμμές με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή έχουμε Light Armor, Heavy Armor, One Handed, Two Handed, Archery, μαγείες κ.ο.κ. Όσο ανεβαίνετε level, ξεκλειδώνετε αντίστοιχα από ένα σημείο κι έπειτα νέα πιο εξειδικευμένα skills. Για παράδειγμα δίνετε έξτρα damage στο Two Handed Sword ή σε spells. Φυσικά όλα εξαρτώνται από το κατά πόσο εξασκείτε τα skills σας.
Το inventory είναι αρκετά απλό στη χρήση και διαφέρει σε σύγκριση με το Oblivion. Τα αντικείμενα εμφανίζονται σε κάθετα μενού και κάνοντας scroll στο mouse ή με το control stick του χειριστηρίου στην κονσόλα, μεταβαίνετε από το ένα αντικείμενο στο άλλο. Δίπλα ακριβώς από το αντικείμενο εμφανίζονται πληροφορίες για το βάρος του, την αξία του και το armor ή το damage που προσδίδει (ανάλογα το item).
Τα quests στο Skyrim δεν θα είναι "ξερά" αλλά λίγο πιο σύνθετα. Θα καλείστε δηλαδή να λύσετε γρίφους, που θα απαιτούν για παράδειγμα να βρείτε κλειδιά πόρτας για να την ανοίξετε ή να την διαρρήξετε λύνοντας κάποιο minigame. Γενικά τα minigames θα είναι περισσότερα, καθώς θα πρέπει άλλοτε να βάλετε τα κειμήλια στη σωστή σειρά κι άλλοτε να αποκρυπτογραφήσετε τοιχογραφίες μέσα σε μηχανισμούς για να ανοίξετε την επόμενη δίοδο. Στο δρόμο σας επίσης θα συναντήσετε παγίδες, τις οποίες θα πρέπει να αποφύγετε περπατώντας εκεί που πρέπει ή τρέχοντας από μέσα τους. Όσο για το loot, θα αποκτήσετε από όπλα και πανοπλίες μέχρι βιβλία που σας μαθαίνουν spells ή ακόμα και κειμήλια, τα οποία πωλούνται ακριβά στους vendors.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Τα εντυπωσιακά γραφικά της Creation System engine μας έκαναν για άλλη μια φορά ιδιαίτερη εντύπωση. Φέτος, η Bethesda έχει εισάγει περισσότερα animations στο παιχνίδι, εκκωφαντικά ηχητικά εφέ και βέβαια συνεχείς διαλόγους μεταξύ των NPC, είτε είστε παρόντες, είτε όχι.
Τα οπτικά εφέ είναι ανατριχιαστικά, καθώς το αίμα ρέει άφθονο, ενώ υπάρχουν και finishing moves που αναπαράγονται σε slow motion. Η ιππασία έχει αλλάξει σημαντικά και είναι πιο ρεαλιστική, χάρη στις νέες κινήσεις αλόγων. Το bump mapping είναι ιδιατέρως προσεγμένο, στις πανοπλίες, τον σχεδιασμό των εχθρών σας, μέχρι και στο δέρμα ή τον ρουχισμό του αλόγου. Όσο για τα περιβάλλοντα, υπάρχει τεράστια ποικιλομορφία, με ατελείωτες πεδιάδες και βουνά. Είδαμε μέχρι και το υψηλότερο βουνό του παιχνιδιού που απαιτεί 7.000 βήματα για να το φτάσετε. Τα dungeons του Skyrim θα είναι 150 στον αριθμό, με γραφικά φτιαγμένα στο χέρι και ξεχωριστούς χώρους που δεν θα σας κάνουν να βαρεθείτε.
Οι καιρικές συνθήκες θα αλλάζουν δυναμικά, καθώς ανάλογα με την περιοχή και το χρονικό σημείο θα βρείτε μπροστά σας βροχές, ηλιοφάνεια ή χιόνι. Δυναμική όμως θα είναι και η συμπεριφορά των mobs, η οποία θα αλλάζει διαρκώς. Το A.I. είναι τέτοιο ώστε άλλη να είναι π.χ. η συμπεριφορά μιας αράχνης, άλλη ενός λύκου κι άλλη ενός δράκου. Ο χαρακτήρας των mobs προσαρμόζεται κάθε φορά στις συνθήκες μάχης κι οι αντιδράσεις είναι διαφορετικές. Ένας δράκος για παράδειγμα, αν πληγωθεί σημαντικά τότε δεν θα μπορεί να πετάξει ψηλά, κάτι που θα τον κάνει λιγότερο κινητικό, άρα περισσότερο ευάλωτο προς εσάς.


                                                                  Download

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου